bjarnekj

Man setter et ord foran et annet og går baklengs inn i språket

Kongler og morenemolo

Legg igjen en kommentar

I dalbunnen står bølgefangere
med rynkene harde mot riksveien
De tar imot glammet som bittert brød
bryter av,
sender videre
og legger restene i mosen

En gang var jeg et traneskrik
Fikk kronetrave
på lånte syvmilslegger
Skrittet ut som et gammelt troll
med drømmer i skoene
De bar meg forsiktig
på luft mellom grønne fingre
så jeg kunne nå langt

Visste du
at konglene bærer en hjemmelighet?
Små lommer lengsel
og frø
som spirer straks duften av blafrende solflak
eller reinlav, vått av regn
treffer minner i fotsålene
om møter med barnåler, sand og elgkuler

Publisert på Diktkammeret:
http://debatt.dagbladet.no/diktkammeret/debatt/read_post.html?board_id=1/&post_id=834441&thread_id=834451

Forfatter: bjarnekj

Dette er en side hvor jeg kan legge alle diktene mine. Så blir de ikke borte og du, kjære medborger, kan få lese dem. Håper en og annen strofe her blir med deg videre i verden. Om du skulle få ånden over deg kan du kommentere med det fortegnet du måtte ønske.

Legg igjen en kommentar

