bjarnekj

Man setter et ord foran et annet og går baklengs inn i språket

Nedfallsfruktkassadamen

Legg igjen en kommentar

De eplerunde øynene
som hadde falt helt fra månen
og landet i et melonhode
med stivt smilende bananmunn
Midt i fjeset var en plomme i ferd
med å bli sviske
De eplerunde øyene
så på meg, spørrende:
Ja? –
Et spørsmål som en stoppeklokke i full stopp
På tide å sette strek for en parantes

Jeg hadde en jig i føttene
og et blikk lammet av den svake suttelyden
som smøg seg etter meg
gjennom byen,
oppover leggen
og dvelte bak kneet
Duften av
Duften av, jeg prøver igjen
Duften av kjærlighet lammet leppene mine

Der og da ble jeg telegrafist
og kunne plukke små ord
knipset avgårde
med sommerfuglaktige fingerfakter
av fingre
nye i verden

 

Publisert på Diktkammeret:
http://debatt.dagbladet.no/diktkammeret/debatt/read_post.html?board_id=1/&post_id=831635&thread_id=831580

Forfatter: bjarnekj

Dette er en side hvor jeg kan legge alle diktene mine. Så blir de ikke borte og du, kjære medborger, kan få lese dem. Håper en og annen strofe her blir med deg videre i verden. Om du skulle få ånden over deg kan du kommentere med det fortegnet du måtte ønske.

Legg igjen en kommentar

